Arbetsmiljöpolicy

Arbetsmiljöpolicy

Arbetsmiljö & säkerhet

Ledningen har det direkta ansvaret för företagets systematiska arbetsmiljöarbete.
Arbetsmiljöarbetet är en del av vårt dagliga arbete som syftar till att ohälsa och olycksfall i arbetet förebyggs, och en tillfredsställande arbetsmiljö uppnås. Arbetet är att riskbedöma, undersöka och samt årligen följa upp arbetsmiljöarbetet. Detta är integrerat i ledningsarbetet, i våra projekt och i serviceverksamheten och är en del av ledningens genomgång.

För att nå våra mål inom arbetsmiljö ska vi:

  • Tillämpa och följa de lagar, krav och förordningar som gäller för oss.
  • Arbeta systematiskt och förebyggande med en ständig förbättring i vårt arbetsmiljöarbete i hela vår verksamhet.
  • Tillämpa och följa riktlinjer i BKMA som genom erfarenhetsåterföring, intern och extern revision hålls vid liv och ständigt förbättras.
  • Främja personlig utveckling med att utveckla sin kompetens.
  • Ta eget ansvar och att kunna påverka sin egen arbetssituation.
  • Informera, utbilda och engagera vår personal i arbetsmiljöfrågor. Alla anställda tar initiativ och visar ett personligt ansvar för sin egen samt andras säkerhet.
  • Upprätta arbetsmiljöplaner med riskanalyser och förebyggande åtgärder för alla större arbetsplatser.
  • Säkerställa att arbetsmiljöarbetet utförs som beslutat genom bra rutiner, tydligt ansvar vid fördelning av arbetsmiljöuppgifter och ständigt förbättra och utveckla alla delar.
  • Tillsammans skapa den arbetsmiljö som vi arbetar i. Alla medverkar genom att hålla ordning, bistå medarbetare som behöver hjälp och se till att säkerhetsanordningar fungerar innan vi påbörjar arbetet.
Karriär

Jobba hos oss!

Vill du vara en del av ett företag som bygger för framtiden med kvalitet och hållbarhet i fokus? Hos oss får du möjligheten att arbeta i en dynamisk och utvecklande miljö där varje projekt präglas av professionalism, samarbete och engagemang.